Blog opisujący zagadnienia związane z kontami internetowymi

Płać zbliżeniowo przy pomocy swojego telefonu

Płać zbliżeniowo przy pomocy swojego telefonu

08.14.2012

Na zakończonych właśnie Igrzyskach Olimpijskich w Londynie testowano nową technologię, która ma jeszcze bardziej ułatwić szybkie płacenie kartą. Nowoczesne rozwiązanie może przypaść do gustu wszystkim zwolennikom nowych technologii, w tym także kont internetowych, gdyż pozwala nam na dokonanie płatności przy pomocy telefonu.

Idea jest prosta – nasz smartfon może zyskać funkcję płacenia zbliżeniowego dzięki specjalnej aplikacji, którą na nim instalujemy. W sklepie wystarczy tylko kliknąć ikonę z logiem Visy, a następnie postępować jak przy zwykłej karcie PayPass, czyli przyłożyć telefon do terminala. Po kilku sekundach nasza transakcja zostanie zaakceptowana, a na ekranie wyświetli się kwota, jaką zapłaciliśmy (według planów wyświetlać się będzie również suma pieniędzy pozostałych na koncie). Tutaj również płatność poniżej 50 zł nie wymaga potwierdzania PIN-em, choć bardzo łatwo można to zmienić w opcjach aplikacji.

Technologia jest obecnie na etapie testów i pilotażowo wprowadzono ją na czas Igrzysk Olimpijskich nie tylko w Wielkiej Brytanii, lecz także w Polsce (oferowały ją bank BZ WBK i sieć Orange). Nie jest jeszcze znana ostateczne data, gdy płatność przy pomocy telefonu trafi na szeroki rynek, wstępnie mówi się o 12-18 miesiącach, a więc o okolicach 2013 r. Visa chce mieć bowiem pewność, że w jej wprowadzaniu współuczestniczyć będą wszystkie banki (zezwalające na tę formę płatności) i wszyscy operatorzy sieci komórkowych (oferujący telefony z taką opcją swoim klientom). Podobne rozwiązanie chce również zaproponować użytkownikom kart płatniczych MasterCard we współpracy z T-Mobile. Ich aplikacja Mobilny Portfel ma trafić na rynek we wrześniu i Polska będzie pierwszym krajem, w którym będzie ona oferowana.

Wdrażając rozwiązania związane z płatnościami zbliżeniowymi, bankowcy bardzo często myślą o naszym terytorium, gdyż w Polsce karty zbliżeniowe przyjęły się bardzo dobrze. Liczba przystosowanych do nich terminali wzrosła w trzy lata z 6 tys. (2009 r.) do 70 tys. (2012 r.). Jednocześnie przodujemy też w liczbie wykonywanych przy ich pomocy transakcji.

Rozwiązanie może okazać się ciekawa opcją, zwłaszcza jeśli zależy nam na mobilności i wygodzie, a przecież z tych powodów na popularności zyskały sobie konta internetowe.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *