Blog opisujący zagadnienia związane z kontami internetowymi

Bezpieczne korzystanie z konta internetowego

Niektóre osoby przywykłe do tradycyjnych kont bankowych mogą mieć opory przed założeniem konta internetowego. Barierę stanowi nie tylko nieumiejętność korzystania z nowoczesnej technologii jaką jest internet, ale także obawa, że środki z konta znikną w tajemniczy sposób lub, że nieobyty jeszcze użytkownik konta wyda złe polecenie, na przykład zapłaty. Wbrew pozorom, korzystanie z kont internetowych jest bardzo bezpieczne. Wystarczy tylko przestrzegać kilku prostych zasad, które z czasem wchodzą w nawyk.

Po pierwsze: hasło i login. Przy zakładaniu konto internetowego, jednym z pierwszych kroków jest podanie indywidualnego loginu i hasła. Wymyśl takie hasło, które będzie trudne do odgadnięcia dla osób trzecich, a jednocześnie takie, które ty łatwo zapamiętasz. Im dłuższe hasło tym lepiej. Jego wartość zwiększa się także wtedy, gdy składa się z dużych i małych liter oraz cyfr. Pamiętaj, że nie możesz używać polskich znaków i niektórych znaków interpunkcyjnych. Jeżeli boisz się, że zapomnisz hasła, zapisz je na karteczce, ale pod żadnym pozorem nie wkładaj jej do portfela ani nie zostawiaj w miejscu, gdzie inni mogą je łatwo przechwycić – nie ułatwiaj zadania potencjalnemu złodziejowi.

Za każdym razem, kiedy wchodzisz na stronę banku i logujesz się na swoje konto, sprawdzaj czy połączenie jest szyfrowane. Co to znaczy? Banki bardzo dbają o bezpieczeństwo przepływy danych. Aby informacje o twoim koncie nie wyciekły do internetu lub nie zostały przechwycone prze hakerów, strony bankowe szyfrują połączenia za pomocą certyfikatu SSL. W pasku adresu pojawia się wtedy nie „http” a „https”. Ponadto w prawym dolnym rogu strony powinien pojawić się znaczek zamkniętej kłódki. Można w niego kliknąć i sprawdzić kto jest właścicielem certyfikatu – powinien nim być bank. Za każdym razem kiedy się logujesz, nie zapomnij o wylogowaniu się z konta po zakończeniu operacji. Zamknięcie strony krzyżykiem to błąd. Zawsze najpierw „wyloguj”. Dobrze jest co kilka miesięcy lub nawet tygodni zmieniać hasło.

Ignoruj podejrzane maile. Może zdarzyć się sytuacja, że dostajesz wiadomość z prośbą o podanie danych do logowania. Nigdy tego nie rób. Żaden bank nie prosi o to swoich klientów. Nawet jeżeli mail wygląda jakby pochodził z banku, to możesz mieć pewność, że jest dziełem oszusta próbującego wyczyścić twoje konto „w białych rękawiczkach”.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *