Blog opisujący zagadnienia związane z kontami internetowymi

Utrata karty – co robić?

Utrata karty – co robić?

03.18.2011

Nie ważne dlaczego utraciłeś kartę. Możesz nawet nie wiedzieć, czy został skradziona, czy po prostu ją zgubiłeś. Utracona karta to szansa dla kogoś nieuczciwego, kto może wyprowadzić z niej zgromadzone środki. Jak temu zapobiec?

Możesz pomyśleć o tym wcześniej i ubezpieczyć kartę na wypadek kradzieży. Banki oferują coraz bardzie szeroki zakres ubezpieczeń kart. Niekiedy zakres ten wychodzi daleko poza granice użytkowania karty, na przykład gwarancja spłaty zadłużenia lub ubezpieczenie podróżne.

Co zrobić, jeśli już dojdzie do utraty karty płatniczej? Bez względu na to, czy karta została zgubiona, czy skradziona, należy jak najszybciej zgłosić to bankowi. Można to zrobić bezpośrednio w placówce banku lub telefonicznie, dzwoniąc na specjalną infolinię. Na każdej karcie podany jest numer telefonu, pod który klienci mogą dzwonić z ważnymi sprawami. Oczywiście, numer ten trzeba wcześniej zapisać gdzieś na karteczce lub w pamięci telefonu. Wtedy reakcja na utratę karty będzie błyskawiczna – zablokowanie karty spowoduje, że nikt nie będzie mógł przeprowadzić transakcji płatniczej. Jeżeli klient nie posiada przy sobie takiego numeru, może bez trudu znaleźć go w internecie. Oczywiście, nie ma jednego uniwersalnego numeru. Każdy bank posiada swój własny numer biura obsługi klienta.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *